DOBAI ÉPÍTÉSZIRODA KFT


Új Millenáris Velodrom az Nemzeti Olimpiai Központban. Budapest, XIV. kerület, Szabó József u. 3. Országos tervpályázat (No. 111)

❮ No. 110

lista

No. 113 ❯

1/21
a pálya
2/21
a Velodrom madártávlatból, északnyugat felől nézve
3/21
az olimpiai Központ madártavlati képe (délnygat felől) a Velodrommal
4/21
a Velodromm madártavlati képe (délnygat felől)
5/21
a Velodromm madártavlati képe (dél felől), az előtérben a parkolólemez, felette a "városi" BMX pálya
6/21
a Velodrom nézete (észak felöl) előtérben a "terep" BMX pálya területe
7/21
a Velodrom nézete a "városi" BMX pályáról
8/21
beéső kép a közvetítőállomással
9/21
belső kép a többcélúan hasznosítható pályaközepi süllyesztékkel
10/21
belső kép a pálya körüli járdáról
11/21
belső kép a közvetítőéllomásból
12/21
belső kép a süllyesztett őályaközép közepéről
13/21
belső kép a versenyző szemével nézve
14/21
belső kép a leeresztett határolófüggönnyel
15/21
belső kép az efüggönyözött süllyesztékből
16/21
helyszínrajz> tervlap
17/21
pince alaprajz> tervlap
18/21
földszint alaprajz > tervlap
19/21
I, emeleti alaprajz > tervlap
20/21
metszetek > tervlap
21/21
homlokzatok > tervlap

Millenáris Velodrom tervpályázatunkban a történelmi helyszín, a Millenáris szabadtéri kerékpárpálya átépítésével foglalkoztunk. Tervünkkel a véleményünk szerint csak szimbolikus értékekkel bíró, de minden részletében alkalmatlan épületrészletek helyén korszerű fedett kerékpárcsarnokot javasoltunk. A földmű egy részét megtartva, a szükséges parkolókat lefedve a csarnok két oldalán kétféle karakterű szabadtéri pályát javasoltunk. Ezek a terep BMX és a városi BMX kerékpározás színhelyei.
Az épület tömege kompakt ellipszis alaprajzú korong. A homlokzati felületeket részben áttetsző, hullámosított perforált lemez borítja.

2012. Tervező: Dobai János DLA. Munkatárs: Lamm Péter, Sasvári Áron. Tartószerkezet: Dr. Sajtos istván, Épületgépészet: Garancsy András. Elektromos tervező: Rajkai Ferenc. Tűzvédelem: Dr. Takács Lajos Gábor