❮ No. 25
lista
No. 36 ❯
1/5
A beépítési koncepció egy képben: az épületek egy tároló-rakodóudvart fognak körbe, jobbra a központi rakrár, kőzéptájon a gépkocsijavító, bel felé a műhelyépület
2/5
Raktárcsrnok és gépkocsijavító csatlakozása, részlet, fotó az udvar felől nézve
3/5
A műhelyépület sarka, háttérben Gépkocsijavítő épület, fotó az udvar felől
4/5
Műhelyépület a kazánházzal. A külső oldal fotója
5/5
kép a raktárépület udvari előteteje alól, szemben a műhelyépület
❮
❯
Az IPARTERV-ben Janáky István mesteriskolai mesterem mellett készültek a Fővárosi IV. - XV. ker. IKV Központi Telepének tervei. A telepítési rendszer, melyben egy nagy munka- és tárolóudvart vesznek körül a különböző funkciójú épületek Janáky terve. Az épületek tervezését az
> 509-es szobában dolgozó kollégák (Janáky István, Meditz László, Mátrai Péter és Dobai János) sorsolás útján nyerték el. Nekem három egymás melletti épület jutott. A magasraktárat tartalmazó raktár, a négy állásos gépkocsijavító és a fa- fém- és villamos műhelyeket tartalmazó műhelyépület. A tervezésnél, a szerkezet kiválasztásánál tartós, az átalakításokat jól viselő, erkölcsi avulásra kevéssé hajlamos épület kialakítása vezérelt. A homlokzatnak azt a zónáját, ahol kapunyitások, ablak beépítések várhatóak az előírt hőszigetelési értékeknek megfelelő falazatból, az egyéb ilyen követelményeket nem támasztó helyeken a BVM-TIP vázrendszer homlokzati elemeiből készíttettem. Összességében törekedtem arra, hogy ne bonyolítsam túl a feladatot: a szerkezeti elemek katalóguselemek, a részletmegoldások szintén nem térnek el a tipizált megoldásoktól. A tervezett udvart körülvevő épületek mindegyike előtetőt kapott, melyek az adott épület karakteréhez igazodnak. A harmadik épület egy meglévő vasbeton szín átalakítása: itt a homlokzat teljes egészében telifugázott Poroton tégla, a felülete látható maradt, csak egy víztaszító bevonatot kapott.
1982. Kiviteli terv. IPARTERV. Tervezők: beépítés: Janáky István, építész: Dobai János, tartószerkezet: Thoma Levente, épületgépészet: Wégner Mátyás, elektromos: Szakál István.Fotók: Dobai János